среда, 23 марта 2016 г.

Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.

Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.

                        
Учитель: Кондришина О.С.

Розділ: Таблиці додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.
Тема. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.
Мета: Закріплювати  в учнів вміння знаходити значення виразів, що містять дужки, повторити правило порядку дій у виразах з дужками, вміння  знаходити значення розв’язувати складені задачі. Розвивати мислення, увагу. Виховувати наполегливість, старанність у роботі.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник «Математика 2 клас» 2012 р., автор Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька,карта подорожі Математичним океаном, картки  з геометричним матеріалом, фішки (кораблики), сигнальні картки.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний   момент
- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка.( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)
          Станьте рівно, підтягніться,
          Один одному всміхніться.
          На урок старанність не забули взяти?
          Сідайте рівненько, почнемо працювати.
ІІ. Повідомлення теми,   мети уроку
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок математики. Ми вирушаємо у подорож Математичним океаном. Тому, на уроці вам необхідно(слайд №2):
           Міркувати — швидко!
           Відповідати — правильно!
           Рахувати— точно!
           Писати — гарно!
–        Під час подорожі ми будемо знаходити значення виразів, що містять дужки і розв’яжемо задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, найшвидше виконані завдання, будете отримувати фішки                                               ( кораблики) і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.

–        Ось перед вами карта   Математичного  океану ( слайд №3). Готові до подорожі? Вирушаймо! ( Звучить музичний супровід, гудок корабля)

ІІІ. Актуалізація опорних знань  учнів

1. Хвилинка  каліграфії.
- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ». Молодці, підготували корабель, вирушаємо на острів Каліграфічний.
- Подивіться на ряд чисел і знайдіть закономірність побудови. Скажіть, яке число зайве? Чому?  ( слайд №4)
              2,4,6,7,8,10,12,…
( Зайве число 7, воно  непарне. А всі решта – парні.)
–        Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (14, 16, 18.)
–        Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?
–        Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7. Запишіть її каліграфічно.
( Найкращу з усіх цифр позначити красунею, крапочкою знизу)
-Проведемо розумову розминку. Написали цифру 7, а тепер пограємося з нею.(Усний рахунок) ( слайд№5)

2. Усний рахунок( слайд№5)
3.Індивідуальна робота( слайд№6)
( Один учень працює біля дошки, решта –  в зошитах )
·        Слухаємо задачу:
Найстаршій доньці морського царя 15 років, а наймолодшій ,Русалоньці – на
5 років менше. Скільки років Русалоньці?
–          Якою дією ти дізнався? Чому?
–          Хто отримав таку ж відповідь?
–          Молодці! Запишіть число – відповідь.
·        Запишіть сусідів числа 7;
·        Скільки одиниць в числі 12?
·        Знайти суму чисел 7 і 5;
·        Знайти різницю чисел 13 і 8;
·        Скільки в 1м см?
- Перевіримо, приготуйте долоньки. Якщо відповідь правильна – сплесніть у долоні один раз.
Ключ:  10, 6, 8, 2, 12, 5, 100 см. ( слайд №6)
Молодці, справилися із завданням. Хороброму юнгу, що працював біля дошки, – винагорода. ( Вручаються фішки – кораблики .)

ІV. Контроль, корекція  і закріплення знань
1. Розв’язування  виразів.
–        Вирушаємо далі і потрапляємо на острів Обчислювальний . (слайд №7)
Тут проживає Краб Крабович, який дуже любить розв’язувати приклади. Він  підготував  для вас завдання, з якими ви обов’язково повинні справитися, адже від цього буде залежати ,чи вирушите ви далі, а чи ні.
Ось перше завдання від Краба Крабовича – подивіться на вирази і скажіть, чим вони відрізняються.
                17 – (6 + 2) =                ( 9)
17 – 6 + 2 =                   (13)
54 – (35+5)=                 (14­)
54 – 35+5= 19+5=        (24)

( Перший вираз має дужки. А другий – без дужок.)
–        Яку першу дію виконуємо у виразах з дужками?
Пригадайте правило виконання обчислень у
виразах, що містять дужки.
( У виразах з дужками першою виконують дію
над числами, записаними в дужках.)
–        Чим відрізняється другий вираз від першого?
( Дужок немає .) В якому порядку виконуємо дії?
–          Знайдіть значення виразів.( Двоє учнів працюють біля дошки. Записати вирази і розв’язати з поясненням.) ( Вручити фішки )

2.Самостійна робота
–        Наступне  завдання від Краба – попрацюйте самостійно.
–        Знайдіть на сторінці 46 завдання № 248 (2, 4,8).
–        Перший ряд виконує перший стовпчик, …
–        Давайте виконаємо перевірку. ( По одному учню з кожного ряду  зачитують правильне розв’язання виразів, одержують фішки.)
Краб Крабович дуже задоволений вашою роботою і дозволяє вирушати далі.
Вперед!

V.Фізкульхвилинка
 І ось ми потрапляємо на острів Відпочинку.
Чергові юнги – до дошки! ( слайд №8)
Час настав для відпочинку
Проведем фізкультхвилинку      
Хвилі бавляться та б'ються,              
Наче ті малі хлоп'ята.                        
I стрибають, і сміються:                        
Вітер їм лоскоче п'яти.                        
Вгору, вниз і знову вгору                         
      Підганяє дужий вітер.                          
      Розгойдав він ціле море —                  
      Як же хвилям не радіти!                     
      Всі спочили? От чудово!
      А тепер – до праці знову.                     
VІ. Розвиток математичних умінь
1. Розв’язування  задач
- Увага! Ми наближаємося до мису Задачного. (слайд № 9 )
Тут живе Мудра Черепаха. Вона теж приготувала для вас свої завдання.
Це – робота за підручником.
 ( Попрацюємо колективно)
–        Задача № 252. Знайдіть задачу під № 252 (2, 5, 2). Слухаємо, я читаю.
–        Прочитайте самостійно.
Розбір задачі:
–        Про що йде мова у задачі?
–        Скільки книг лежало на першій полиці?
–        Скільки книг лежало на другій полиці?             
–        То скільки книг лежало на другій полиці?
–        Що запитується у задачі?
( Записати скорочений запис до задачі)


І п. – 12 книг
а ІІ п. - ?, на 4 книги більше

–        Чи можемо зразу дати відповідь на питання? Чому?
( Тому що нам невідомо, скільки книг лежить на другій полиці.)
–        Можемо дізнатися скільки книг лежало на другій полиці?
( Так, можемо.)
–        Якою дією? Чому?
( Дією додавання, тому що потрібно шукати суму чисел, бо в задачі сказано,що  на 4 більше, ніж на першій полиці.)
–        Тепер можемо дати відповідь?
( Так, адже всі раніше невідомі величини ми знайшли.)
–        Яка перша (друга) дія?
1)    12 + 4=16 ( кн.) – на другій полиці;
2)    16+12=28 (кн.)
–        Яка відповідь? ( Щоб записати відповідь, треба прочитати запитання. )
( Відповідь: 28 книг лежало на полицях.)
–        Молодці, впоралися і з завданням від Мудрої Черепахи. Найактивнішим учням – фішки.
-Вирушаємо далі.

Наступна зупинка – бухта Геометрична.  (слайд № 10 )
Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку!Для цього нам необхідно
 виконати піратські вимоги, а саме  - попрацювати з геометричним
матеріалом, який для вас приготував   папуга піратів.
Робота в парах:
–        На кожну парту дається конверт з геометричними фігурами.
–        Ваше завдання :
1)    Пригадайте, що таке периметр многокутника;
( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр
многокутника.)
2)    Як знайти периметр геометричної фігури?
( Щоб знайти периметр многокутника. Потрібно виміряти
довжину кожної сторони і одержані величини додати.)
3)Виберіть собі з конверта якусь геометричну фігуру та
обчисліть її периметра.);                                                       
4)порівняйте довжини найдовшої та найкоротшої сторін.
–        Яка пара виконала це завдання, то подає зелений сигнал
сигнальною карткою.( Вчитель перевіряє і вручає фішки.)
Для деяких хоробрих моряків – персональне завдання. (Для тих учнів, що можуть самостійно справитися із завданням, пропоную наступні задачі на картках:

1. У Черепашки було 18 яблучок. 7 яблучок вона віддала сусідці і отримала  6 грушок. Скільки фруктів стало у Черепашки?
2. Маса козеняти 9 кг, а ягняти на 2 кг менша. Яка маса козеняти і ягняти разом?
3. Для уроків праці купили 9 аркушів жовтого і 7 аркушів синього паперу. За урок витратили 10 аркушів паперу. Скільки аркушів паперу залишилося?

-         Молодці. Перевіримо, як справилися із завданням піратів.
Бухта Геометрична для нас відкрита і ми вирушаємо додому.
Дом. Завд.  №254, 255, с 47.  ( слайд №11 )
( детально розібрати задачу №255 )
 16+4=20(ф.)
Відповідь: всього 20 фруктів. Скільки дітей було у мами невідомо.  Зайві 2 цукерки, бо вони  відносяться не до фруктів, а солодощів.
              
V. Підсумок уроку.
–        Чи всі завдання ми виконали на уроці?
–        Що вам найбільше сподобалося?
З’єднай слова з рефлексією( слайд №12 )
Сподобався урок
                                                                     Так
 Почувався впевнено
                                                                     Ні
Було цікаво

Оцінювання учнів:
–        Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість корабликів. Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож залишають кораблики собі.
–        Ті, у кого менше корабликів, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.

Давайте побажаємо нашим гостям успіхів і всіляких гараздів. До по


Комментариев нет:

Отправить комментарий