среда, 10 августа 2016 г.

Здоров’я природи – здоров’я людини

                        Здоров’я природи – здоров’я людини
Мета: Збагатити знання дітей про навколишнє середовище, показати тісний зв’я-зок природи i людини. Розвивати мовлення учнів, уміння висловлювати свої думки. Розвивати бажання робити все для того, щоб бути завжди здоровим. Виховувати бажання оберігати природу, вносити свою часточку для збереження навколишнього середовища.



Обладнання: Плакат «Берегти природу — означає берегти Батьківщину!»; на магнітній дошці план уроку у вигляді великих карток (на звороті кожної картки ряд запитань); грамзапис деяких дитячих пісень.


Хід заняття

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він yміє працювати,

Вчитись i відпочивати.

Хто здоровий — не сумує,

Над загадками мудрує,

Biн сміливо в світ іде

Й за собою вcix веде.

Бо здоров’я — це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

I доступнi для людини вci дороги i стежини!

Здоров’я — це найбільше багатство, яке має людина. А людина — це частина природи. I тому, чим здоровіша природа, тим краще самопочуття у людини.

Отже, вирушимо зараз різними стежками природи i побачимо, як залежить здоров’я людини від здоров’я природи. (Звучить грамзапис nicнi «Вместе весело шагать по просторам»).

Вчитель. Ми з вами зробимо багато зупинок, під час яких обговоримо дуже важливі питания.

1-а зупинка «Природа навколо нас»

(Вчитель знімає з дошки картку № 1 на звороті написані питання).

1.     Пояснітъ вислів: «В природі все взаємопов’язане».

2.У народі кажуть: щоб не знижувались надої молока, не знищуйте сов. Чому?

3.Що дає людині природа?

4.  Що природі дає людина?

2-а зупинка «Що таке здоров’я?»

Вчитель. Здоровий тоді, коли ти не хворий. На здоров’я впливає гарний настрій, як ти поводишся, де живеш, що їси, як вчишся, як умієш товаришувати.

1) Чому люди хворіють?

(Мікроби, нервуютъ люди, сварятъся, споживають несвіжу їжу, поганий одяг…)

2)    Що таке здоровий cпociб життя?

(Як відпочиває, як працює, чим захоплюється, що їсть i п’є, не вживає алкогольних напоїв, наркотиків, робшпъ фіззарядку, стежить за чистотою свого тіла, доброзичливо ставиться до інших людей).

3)    Що таке «екологічні» хвороби? Від чого вони?
(Рак, алергія — від забруднення природи)
(Звучить грамзапис «Солнечный круг»).


3-я зупинка «Людина — частина природи»

Вчитель. Людина — частина природи. Вона зобов’язана піклуватися про природу i оберігати її. Природа Землі схожа на організм, лише дуже великий. Дихальна система постачає в організм кисень, так i ліси збагачують киснем повітря Землі. Кров живить всі клітини організму, так piки i моря несуть воду i поживні речовини до всього живого. Земля xвopiє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря.

1)    Чому людина — частина природи?

(Бо nepвіснi люди були такою ж частиною природи, як i дикі тварини)

2)    Як ви можете допомогти зберегти природу?
(Насаджувати ліси i парки, не смimumu на вулицях, економити воду, обклеювати вікна на зиму, берегти електроенергію тощо)

3)    Що означає «Марш парків»?

(кожна людина повинна посадити хоча б одне дерево)

4-а зупинка «Людина i тварини»

Людина використовує тварин для одержання їжі та одягу. Деякі тварини стали друзями i помічниками людини, оберігали її. Інколи тварини небезпечні для людини.

1)    Які тварини стали друзями i помічниками людини?
(Biдnoвiдi учнів)

2)    Чому деякі тварини небезпечні для людини?
(Гризуни, птахи i комахи можутъ знищити урожай, багато тварин переносять небезпечні хвороби)

3)    Яке значения тварин в житті людини?
(Їжа, шерсть, одяг, ліки тощо).


5-а зупинка «Людина i рослини»

Рослини бувають їстивні та неїстивні, лікарські та отруйні, забруднені й екологічно чисті.

1.     На які 3 групи розподіляють всі рослини?
(Трав’янисті, кущі, дерева)

2.     Яке значення для життя людей мають рослини?
(Їжа, одяг, тепло, ліки)

3.     Як ви розумієте вислів «Зелена аптека»?
(Biдповіді учнів.



Читання учнями віршa).


1-й учень.

Аптека зелена, зелена аптека!

Від тебе й мене вона не далеко.

Зелена аптека лежить навкруги,

Зелені горби i зелені луги.

2-й учень.

Зелені сади i ліси, i поля —

Уся наша рідна квітуча земля!

Зелена аптека — це трави i квіти,

Що в кошик збирають дорослі i діти.

3-й учень.

Зелена аптека, що бачим навкруг, —

Це наш помічник i хороший наш друг!

Аптека зелена, зелена аптека!

Від тебе й мене вона не далеко.

        4-й учень.

Зелену аптеку слід кожному знати:

Крушина, фіалка, конвалія, м’ята,

Вільха, деревій, бузина, кам’янці,

Черемха i пижма, шипшина й суниці…

Bci.

Зелена аптека — це трави і квіти,

Що в кошик збирають дорослі i діти!

(Звучить грамзапис nicнi «Белые кораблики»).

6-а зупинка «Повітря i здоров’я людини»

Здоров’я людини залежить від клімату та погоди. В Україні взимку холодно, а влітку — спекотно. Взимку люди частіше хворіють застудами. Необхідно вміти пристосовуватися до погоди, підбирати потрібний одяг i взуття.

1)    Де повітря чистіше в селі чи у місті? Чому?

(У мicmi більше транспорту, підприємств, мало зелені)

2)    Що треба робити, щоб людина дихала чистим повітрям?

(В приміщенні мити підлогу, провітрювати, на вулицях насаджувати більше рослин).

7-а зупинка «Земля i здоров’я людини»

На здоров’я людини впливають рельєф i забрудненість земної поверхні. Чим більше відходів, тим більше мікробів, чим більше сміття, тим більше хвороб.

1)    Що таке забруднена зона? I яка забруднена зона є на території України?

(Чорнобилъсъка атомна станція, аварія у 1986 р. привела до того, що i повітря, i вода, i земля «забруднена» радіацією)

2)    Як треба поводитися у забрудненій зоні?

(Не пити неочищену воду, не збирати гриби, ягоди, не перебувати довго на сонці)

3)    Що ви знаєте про СНІД?

(Організм людини зовсім не може боротися навіть з самими незначними хворобами, людина хворіє i помирає)

8-а зупинка «Вода i здоров’я»

Склад i чистота питної води впливають на здоров’я. Якщо у воді забагато чи замало солей, це може стати причиною деяких захворювань.

1.     Якщо у воді забагато солей, до чого це веде?
(У нирках утворюються камені)

2.     Якщо мало кальцію, то…
(Кришаться зуби)

3.     Чому не можна пити брудну воду?
(В ній багато мікробів)

4.     Що треба робити, щоб зберегти воду?
(Економити, не забруднювати, очищувати, відстоювати її)

9-а зупинка «Заповідні куточки рідної природи — джерело радості й здоров’я»

1)    Для чого потрібні заповідники?

(Щоб зберегти ділянки незайманої природи, вимираючі рослини i тварини)

2)    
Які правила поведінки у заповідних територіях?
(Не можна рвати, ламати, лякати i годувати тварин і nmaxiв, не розводити вогнище, не смimumu)

3)    Що ви знаєте про Червону книгу?

(923 види рослин i тварин взяті під опіку;

3 сторінки: червона — вид зникає, біла — меншає, зелена — є надія на спасіння)

Вчитель. Ну от наша подорож підходить до кінця. Хто, може пояснити значення вислову, записаного на дошці: «Здоров’я природи — здоров’я людини»?

– Дякую, усім дітям за те, що були активними під час уроку.




Комментариев нет:

Отправить комментарий