среда, 5 октября 2016 г.

Україна – наш спільний дім.

Тема. Україна – наш спільний дім.
Мета: доповнити і поглибити  знання  дітей про нашу Батьківщину; формувати  уявлення про Україну як суверенну державу з давньою  історією, 
 багатою культурною спадщиною; уточнити знання учнів про державні символи України  розвивати в учнів  творче  мислення, уяву, комунікабельність, уміння  працювати в команді; створювати  умови для розширення  пізнавальних  інтересів у процесі практичного застосування  знань; збагачувати  активний  словниковий запас; виховувати  бажання  піклуватися про суспільство, країну, навколишнє  середовище; виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю.

Обладнання: карта України, плакати із зображеннями українця і українки, роздатковий матеріал для учнів: різнобарвні квіточки, вирізані з кольорового паперу, ілюстрований дидактичний матеріал, аудіозапис Гімну України (муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського), зображення Державного Прапора і Герба України, плакат до 25-ї річниці Незалежності України, музичні композиції українських пісень.

Тема:«Україна наш спільний дім»
Епіграф:
Той дивний край, що  зветься  Батьківщина –
 то найдорожча  серденьку земля!
Бо  ти  вродивсь у незалежній  Україні,
Ти  чув солодку пісню  солов’я!...
 А. Ткаченко
І. Організація класу
Вчитель.
Нехай у нас в класі буде світло  від   бажання  множити  свої  знання та вміння, тепло від доброго ставлення один до одного!
А чи всі тут зібралися? Зараз ми дізнаємося, хто сьогодні в нашому класі відсутній?
Я скажу початкові слова гри, а ви  повинні  голосно  плеснути в долоні: спочатку  всі хлопчики, а потім  всі  дівчатка.

Отже, слухаємо:
Ось прибігли, ось прибігли
Їжаки, їжаки,
Накували, накували
 Ножики, ножики
Ось прибігли, Ось прибігли
 Зайчики, зайчики
Плеснем дружно, плеснем  разом
Хлопчики! (Плескають у долоні)
Плеснем дружно, плеснем  разом
І дівчатка всі! (Плескають у долоні)
 - Так, по-моєму, сьогодні у нас всі зібралися, і ми можемо починати наше заняття.
ІІ. Повідомлення теми
Сьогодні ми проведемо виховну годину на тему: « Україна – наш спільний дім». Присвячену до 25-ї річниці Незалежності України.
ІІІ. Робота над темою
Епіграф:
Той дивний край, щозветьсяБатьківщина –
 то найдорожчасерденьку земля!
Ботивродивсь у незалежнійУкраїні,
Тичув солодку піснюсолов‘я!...
 А. Ткаченко

Кожна людина з великою любов’ю згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родине вогнище, маленька батьківщина кожної людини, то її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світіУкраїна. 

 - Кожна людина хоч раз у житті замислювалась над тим, хто вона, де її коріння, чи увесь її рід походить з одного краю.
Асоціативний кущ

А що для вас означає слово                 Батьківщина? 

Які слова спадають на думку, коли промовляєте слово Батьківщина?


(щедра, рідний край, хлібосольна, ліси, парки, гори, хлібна, квітуча, річки, пісня, найдорожча)
Те, що найдорожче, найрідніше, складається з маленьких  улюблених куточків, де ви народились, живете.

-Діти, як називається наша Батьківщина? (Україна)
-А що ви знаєте про Україну?

1-й учень..Україна — одна з найбільших Європейських держав. ЇЇ площа- 604 тис. кв. км.Чисельність населення України становить 50 млн. чол.;
На території України проживає понад 110 національностей: росіяни, білоруси, поляки, чехи,молдовани, болгари, євреї, поляки, греки.

2-й учень. Назва "Україна" походить від слова "край", "країна".
робота з картою
         Україна-багата країна. Тут шумлять ліси, широ­ко розкинулися родючі степи. В Україніє гори-Кар­пати і Кримські, є моря-Чорне й Азовське.
Столиця України-містоКиїв. Через усюУкраїну протікає велична й могутнья річка-Дніпро.
3-й учень.Річок близько 70 тис.Дніпро- найбільша річкаУкраїни. Це третя за довжиною і пло­щею басейнурічка Європи. Тече Дніпро із півночі на південь через усю Україну і впадає в Чорне море. Давні греки називали його Борисфеном, що перекладається як «той, що тече з півночі». Старослов'янська назва Дніпра-Славутич. Учені пов'язуютьїї з назвою  пле­мені-слов'ян.
Гра “Що віддаси Землі рідній
Діти стають парами, беруться за руки, шикуються ланцюжком один за одним. Один учень — ведучий. Перша пара звертається до нього зі словами: «Якщо хочеш бути зі мною, що віддаси Землі рідній?»
Ведучий повинен сказати, що він зробить для Віт­чизни, коли виросте, наприклад: посадить сад, збудує гарний будинок, пектиме смачний хліб, намалює багато чудових картин тощо. Після його відповіді всі підніма­ють руки, і ведучий проходить під піднятими руками. По дорозі він вибирає кого-небудь із будь-якої пари і веде його за собою. В кінці ланцюжка вони утворюють нову пару. Той, хто залишився без пари, стає ведучим, і гра продовжується далі.

Україна — незалежна держава.
-          Що означає слово держава?
Держава – це дім, у якому живе народ. У своєму домі кожен господар запроваджує свій лад. Так само встановлює свій лад у своїй державі народ - господар. 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностіУкраїни, за яким Україна є самостійною демократичною державою.
 - Скажіть, що ж означає слово «незалежність»? Якими  іншими словами можна його замінити? (воля, свобода)
 - Правильно, воля, свобода, можливість обирати – це все характеризує незалежність.
 В цьому році наша держава відзначила  25 –річницю своєї незалежності.
Діти,а що у кожного народу  відмінне від інших?  Допоможе вам у цьому Шифрограма-  кругограма (Мова ) Читайте літери через одну за рухом годинникової стрілки, починаючи  з виділеної.
 Основною відмінністю народу є його мова. Ми розмовляємо українською мовою, бо ми живемо на Україні і державна мова – українська -  це записано в основному законі України Конституції.

А зараз попрацюємо в групах : складання прислів'їв

І група. Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові. (поясніть)
ІІ група. Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.(поясніть)
ІІІ група. Слово може врятувати людину, слово може і вбити.(поясніть)

Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої державні символи. (Символ – це умовне  позначення будь-якого предмета чи  явища.) 
- Які символи України ви  знаєте? (ГЕРБ, ГІМН, ПРАПОР)
Герб - символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її  могутність.
На гербі  України зображений тризуб.  Це дуже давній знак.  Багато століть тому запровадив його вУкраїні київський князь Володимир Мономах. У перекладі з німецької означає  спадщина”  (наследство)
Тризуб  означає триєдність життя – батько, мати і дитя, котрі символізують силу,мудрість, любов. Якщо придивитись  уважно до Герба, то можна ще скласти слово з його  частин - «воля». Адже до волі завжди прагнув український народ. 
ГІМНЦе  грецьке слово, що  означає  урочисту, похвальну  пісню на честь богів і героїв.
Гімн — це  найголовніша  пісня держави.  Слухати  його треба стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою. Автор слів  українського  Гімну - ПавлоЧубинський,  композитор - Михайло Вербицький.
Коли він виконується? (при відзначенні державних свят, демонстрацій, парадів, на міжнародних, спортивних змаганнях)

Державний прапор України – третій символ. Які кольори у прапора?
 - Ц ікольори  з'явилися не випадково.
Голубий колір мирне  небо
Жовтий  колірбезкраї поля пшениці

Роль прапора - бути попереду, вести людей за собою.
Послухайте легенду про державні символи.

Державні символи України
Легенда
Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

     Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам'ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син .
А за  корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім'я – ТРИЗУБ.
Наш Герб – тризуб.
Це воля, слава й сила.
Тризуб – немов одна сім'я єдина.
Де тато, мама і дитина.
Живуть у мирі і любові
На Україні вільній, новій!
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто – блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім'я  - ПРАПОР.
Прапор – це державний символ.
Він є в кожної держави.
Це для всіх ознака сил.
Це для всіх ознака слави.
Синьо – жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито.
Прапор свій оберігаєм.
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо.
Ми з ним дужі і єдині.
Ми навіки є народом
Українським в Україні.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, бо мати подарувала молодшому сину голос солов'я. І дали йому ім'я - Гімн
Слова палкі, мелодія врочиста…
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села містечка, міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна.
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги.

З того часу йдуть завжди разом – ТРИЗУБ, ПРАПОР і ГІМН, прославляючи рідну  матір. Відгадайте ім'я  матері. УКРАЇНА


«Україна»
1. Дерево – символ мужності, сили на Україні (дуб).
2. Український воїн у минулому (козак).
3. Один із символів нашої держави (прапор)
4. Збірка віршів Т.Г.Шевченка (Кобзар).
5. Столиця України (Київ).
6. Квітка-символ України (Барвінок).
7. Гори України – (Карпати)






1
У








3




Р


4



А



5

Ї

6




Н




7



А



Методика спрямованої уяви
- Чи казав вам хтось, дорогі діти, що ви унікальні, неповторні, цікаві та хороші люди?Я впевнена, що ви нікого ніколи не образите. Зараз ви у цьому  переконає­тесь. Сядьте зручніше і заплющтеочі, глибоко вдихніть  повітря і розслабтеся. У глибині  кожного з нас ховаєть­ся  неповторне й чудове  сонечко. Спробуйте  побачити  його. Уявіть  його. Подивіться на нього  уважніше. Якого  воно кольору? Якого  розміру? А тепе  руявіть  щасливе і задоволене  обличчя  свого  сонечка. Ви бачите  широку  усмішку на його  обличчі? А може, тиху, ледь  помітну  посмішку? Ваше  сонечко  смієтьс  яабо  посміхається, тому що  воно  знає одну велику і важливу  таємницю. Обережно-обережно  візьміть  своє  сонечко на руки, піднесіть  його до вуха й уважно  послухайте, що  воно  хоче вам сказати. Нехай воно  розповість вам, чому  ви   такі  унікальні й неповторні люди. Тихо-тихо скажіть  самому собі: «Я -унікальна і неповторна  людина». А тепер  можна  попрощатися  зі  своїм  сонечком і розплющити  очі. Я бачу зараз у нашому  класі  дуже  багато  сонечок-   неповторних людей.

Послухайте,діти,  таку історію.
Вчитель:  Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти:  1. – До магазину, - там є цукерки.
           2. – Ні, до школи, - там є діти.
           3. – Ні, до річки, - там можна купатись.
           4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
           5. – Ні, у поле, - там простір широкий.
Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором) «Яка стежка найкраща?»
Вчитель:  Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мати: -   Додому, діти! До рідного дому!
Вчитель:  А якщо об’єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо?-    Народ.
Вчитель: так, народ України, український народ. Ми всі одна сім’я, повинні жити дружно.

Діти, а ви знаєте:
  - Що  таке  мир?
  - Ось яке  пояснення  значення  цьому слову дає  тлумачний словник:
Мир — стан спокою і гармонії, період між війнами. Термін мир вживається як у значенні миру в душі людини, так і в значенні миру  між народами і державами. відсутності конфліктів,  згоду вирішувати конфлікти без застосування насилля, що приводить до війни.
- Назвіть  протилежне за значенням слово до слова МИР. / Війна /.
- Не завжди наше серце  спокійно. Радіо, телебачення, газети  приносять  тривожні  новини.
То в одному, то в іншому  кінці  земної  кулі  падають на землю бомби, горять  школи і лікарні, гинуть сотні людей. Чому так відбувається? Що   заважає людям мирно жити?
 -Після  Великої  Вітчизняної  війни минуло 70  років. Але вже за цей час в різних  куточках  нашої  планети  вирувало  понад 100 війн.
 - Які ж люди починають  ці  війни? (Жорстокі, безжальні, безвідповідальні).
- А чи  можна уникнути  військових  дій? Як? (Треба вирішувати виниклі   проблеми шляхом переговорів, угод, вміти   домовлятися мирно.)

-А що є символом миру?
 Загадка:220px-Peace_dove

Це пташка невиличка, 
 У містахживе.
Крихтїйнасиплешь-
Воркує і клює. (Голуб)

 -І не просто голуб, а білий голуб із оливковою  гілкою
- Чому?
Ще в давнину голуб вважався символом родючості, а згодом і миру.
Голуби вважалися  священними птахами і вісниками  богів у країнах Сходу,
 знаком прощення людей.
За  легендою саме голубка приносить Ною (див."Ноїв ковчег") щасливу  звістку про те, що бог змінив  гнів на милість і Потоп скінчився.
Вважалося, що  диявол і відьми  можуть приймати будь-які обличия, крім голуба, осла і вівці.
Через  відданість  своєму  потомству, голуб символізував  материнські  почуття.
Іноді голуб був знаком мудрості.
У Китаї - символ старості і довголіття.
Голуб зображувався на скіпетрах  деяких  правителів, символізуючи  владу.

 -Пропоную вам виготовити з паперу таких голубів  та сердечки.
/ діти за трафаретами вирізують   голубів /
 Давайте запустимо наших символічних  голубів в наше мирне небо. І все це ми розмістимо навколо карти України. Щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших сердець.
Ця карта буде висіть у класі, щоб ми завжди пам’ятали, що ми громадяни своєї України, ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб Україна процвітала, була могутньою державою.
А  ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.
Мир у всьому світі - мрія моя,
 Нехай люди живуть, як одна сім'я.
 Нехай більше не буде війн і знарядь,
 Нехай двері  відкриють в будинках  всюди.
Любов і довіра - цепомені,
 І світ  нескінченний – всієї  Землі!
 - МИР  важко побудувати, але ще  важче його  зберегти. МИР дуже  крихкий.
Ось ми і переконалися у тому, що всі люди, діти повинні жити  дружно, зростати у мирі та злагоді, щоб бути щасливими, любити  одне одного, поважати  своїх  батьків, вчителів, захищати  від  ворогів,  приносити  користь  своїй  Батьківщині.
Рефлексія
Що сподобалось  вам діти? Що нового дізнались?
А на згадку про наше  перше шкільне  свято у цьому році я вам хочу дати поради, хай вони будуть настановою у вашому шкільному житті.
роздаються яскраво оформлені листівки з побажаннями
·                                Працюй завжди залюбки.
·                                Ділися радощами з другом.
·                                Радій за успіхи товаришів.
·                                Допомагай товаришам у біді.
·                                Не ображайся без причини
·                                Сам ні до кого не чіпляйся.
·                                Покличуть грати – йди.
·                                Не покличуть – сам просися,
                  адже це не соромно.
·                                Не дражни, не канюч.
·                                Ніколи двічі ні про що не проси.
·                                Не бери чужого. Ділись із другом тим, що у тебе є.
·                                Через труднощі не плач, будь  терплячим.
·                                Не нашіптуй за спиною товаришів.
·                                Частіше кажи: нумо дружити,  ходімо разом!

·                                Іди до школи, і хай вона буде тобі в радість!

Комментариев нет:

Отправить комментарий